Należąca do spółki Emperia Holding sieć sklepów Stokrotka osiągnęła w maju 2018 roku wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 219 mln zł i były one wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w maju 2017 roku o ok. 7,9 proc.
Przychody ze sprzedaży towarów za okres kwiecień - maj wyniosły 420 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 1,4 proc.
Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń - maj wyniosły 1 098 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 9,7 proc.
W maju 2018 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła o około 0,9 proc. w porównaniu do maja 2017 r., natomiast LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres kwiecień - maj 2018 roku spadł o około 5,5 proc. oraz za okres styczeń - maj 2018 roku wzrósł o około 2,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r.
W maju 2018 r. otworzono siedem sklepów: dwa supermarkety Stokrotka, 4 markety Stokrotka oraz 1 sklep franczyzowy. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,9 tys. mkw.: 0,9 tys. mkw. w supermarketach Stokrotka, 0,9 tys. mkw. w marketach Stokrotka oraz 0,1 tys. mkw. w sklepach franczyzowych. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec maja 2018 r. wyniosła 447. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec maja 2018 roku wyniosła 189,4 tys. mkw.
Źródło:
www.wiadomoscihandlowe.pl