Nowy właściciel Stokrotki, litewska Maxima Grupe, ma zamiar połączyć sieć supermarketów ze sklepami Aldik. Po integracji, połączona sieć będzie działać pod szyldem Stokrotka. Połączenie powinno zakończyć się jesienią, w jego efekcie sieć Stokrotka na koniec roku będzie liczyć 563 sklepy.
- Maxima Grupė rozpoczyna proces integracji sieci sklepów Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki. Po połączeniu sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku – informuje Maxima Grupe.
Przypomnijmy, że przejęcie przez Maximę spółki Emperia, właściciela Stokrotek, zostało sfinalizowane w kwietniu tego roku. Plan zakłada, że integracja sieci Stokrotki i Aldik zostanie zakończona jesienią.
- Scalenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Grupy Maxima i wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku, łącząc doświadczenie i wiedzę obu firm, umożliwiając synergie i wykorzystanie ekonomii skali - powiedział Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.
Według niego fuzja odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów. Sieć sklepów Stokrotka ma około 20 procent polskiego rynku dla sklepów blisko-domowych.
Na koniec 2017 r. sieć sklepów Stokrotka miała 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro. Na koniec czerwca sieć liczyła 450 sklepów. W 2017 roku obroty Aldik w ujęciu rocznym wzrosły o 9 proc. i osiągnęły 52 mln euro, sieć handlowa posiadała 30 sklepów i zatrudniała ponad 700 pracowników.
Źródło:
www.dlahandlu.pl