Strona główna Blog Ogólnopolska logistyka również dla Ciebie – z...
section divider

Blog

Ogólnopolska logistyka również dla Ciebie – z nami to możliwe

 

Warunkiem istnienia na rynku jest ciągły rozwój. W przypadku sklepów szczególnie dotyczy to obszaru logistyki, który odpowiada za przepływ dostaw niezbędnych produktów. Ważne, by cały proces odbywał się terminowo i korzystnie zarówno dla marketu, jak i jego klientów, którzy każdego dnia liczą na świeży towar i niskie ceny. Istotną rolę odgrywają centra dystrybucyjne, które w wielu województwach wspierają sklepy Stokrotka — również te, których właścicielami są franczyzobiorcy.

 

Zadanie centrów dystrybucyjnych

 

Zanim towar dotrze na sklepową półkę, musi on najpierw przebyć długą, ale zawsze bezpieczną drogę. W tym procesie oprócz nadawcy oraz odbiorcy czynny bierze udział także centrum dystrybucyjne, które jest kluczowym punktem w skomplikowanym łańcuchu dostaw. Potrzeba zoptymalizowanie czasu transportu towarów spowodowała, że obecnie tworzy się coraz to nowe obiekty. Powstają one najczęściej w dobrze skomunikowanych lokalizacjach – przeważnie w pobliżu parków przemysłowych, strefach działalności logistycznej czy wielkopowierzchniowych ośrodkach miejskich. Dzięki temu taki punkt szybko i sprawnie dostarcza magazynom, sklepom spożywczym i marketom niezbędne zaopatrzenie, które ostatecznie trafia do klientów.

 

Z perspektywy właściciela mniejszego czy większego sklepu spożywczego, centrum dystrybucyjne jest niezwykle atrakcyjnym rozwiązaniem — zważywszy, że skutecznie zastępuje ono tradycyjne magazyny. W nich bardzo często zalega źle zainwestowany towar, znacznie ograniczający miejsce dla nowych dostaw. Z tego względu rozwój logistyki ma ogromne znaczenie w kontekście sprawnego funkcjonowania sklepu lub marketu. Dlatego każdy właściciel pragnący rozwijać swoją działalność, powinien podjąć odpowiednie działania, które mają na celu ograniczyć czas dostaw produktów wraz z kosztami za niepoprawne składowanie.

 

Stokrotka – ekspert w dziedzinie logistyki

 

Rozwój logistyki szczególnie dotknął sieć sklepów Stokrotka, która z roku na rok tworzy coraz więcej Magazynów Regionalnych i Centrów Dystrybucji. Przykładem są punkty w m.in. Psarach, Lublinie i Teresinie będące w stanie zaspokoić potrzeby blisko 1000 sklepów działających pod marką Stokrotka. Nowe centra i magazyny oznaczają zatem lepiej zaplanowane i efektywniejsze działania, a tym samym krótsze dostawy. Wszystko to jest niezwykle ważne dla stałego oferowania klientom świeżych i dobrych jakościowo produktów.

 

Właściciel współpracujący z siecią Stokrotka — np. na zasadzie franczyzy — będzie mógł liczyć na regularne dostawy z centrów zaopatrzeniowych nawet kilka razy w tygodniu, przez co uniknie on pomyłek przy samodzielnym zamawianiu towaru. W efekcie jego sklep będzie stale zaopatrywany w niezbędne produkty, czyli w m.in.:

  • mięsa i wędliny,
  • warzywa i owoce,
  • mrożonki,
  • napoje, słodycze, kosmetyki, środki czystości i inne pozycje z asortymentu FMCG.

 

Nowoczesne centra dystrybucyjne

 

Nowo tworzone obiekty klasy A wyróżniają się powierzchnią wynoszącą nawet 6000 m², co pozwala umieścić w nich wszystkie niezbędne produkty, które przeznaczone są dla nawet 100 sklepów. Zwiększenie powierzchni magazynowej sprawiło, że z magazynu do sklepów są w stanie wyjechać nawet średnio trzy tysiące palet z produktami. Innym przykładem jest magazyn, który budowany jest w województwie podkarpackim. Jego powierzchnia ma zająć ponad 26 000 m² powierzchni, dzięki czemu nowe centrum ma zaopatrywać w artykuły spożywcze nawet 250 sklepów sieci Stokrotka.

 

W punktach, które już powstały, sama kompletacja zamówienia odbywa się zgodnie z systemem “Voice-picking”. Zaprojektowany jest on tak, by zapewniał operatorom magazynów jak największą wygodę. Polega on na zautomatyzowanej komunikacji głosowej, dzięki której pracownicy nie muszą spoglądać na dokumenty, naciskać na przyciski czy wykonywać czasochłonne zadania systemowe, które mogłyby odwrócić ich uwagę i w efekcie skutkować pomyłkami.

 

Ważną częścią wyposażenia centrów dystrybucyjnych sklepów Stokrotka są również elektryczne wózki z bateriami litowo-jonowymi, których zastosowanie oznacza większe bezpieczeństwo i ograniczenie kosztów za ich serwisowanie. W halach oraz biurach zainstalowano oświetlenie LED, a system chłodniczy działa z wykorzystaniem naturalnych gazów. Z kolei w strefie regałowej zamontowano czujniki ruchu. Wszystko zgodnie z nowoczesnymi regulacjami dotyczącymi emisji CO2 i zużycia energii elektrycznej.

 

Podstawą jest współpraca

 

Właściciel sklepu, który jest zdecydowany na współpracę, np. zgodnie z modelem biznesowym opartym na franczyzie, ma zapewnioną jakość i efektywność dostaw z centrów dystrybucyjnych Stokrotka. Przedsiębiorca, który jednak dopiero zastanawia się nad rozpoczęciem swojej działalność pod szyldem tej marki, powinien zdecydować się na tego rodzaju współpracę z kilku powodów. Po pierwsze, jest to bardzo opłacalne rozwiązanie, gdyż dzięki ścisłej kooperacji franczyzobiorca w każdym momencie będzie mógł liczyć na kompleksowe wsparcie ze strony franczyzodawcy – czyli większego i bardziej doświadczonego podmiotu.

 

Po drugie, zadaniem franczyzodawcy będzie szeroko rozumiana pomoc polegająca na rozwinięciu marketu – począwszy od informacji dotyczących planowania asortymentu, a skończywszy na produktach, z których należy zrezygnować. Ponadto właściciel będzie miał zapewnione wsparcie zespołu informatycznego i marketingowego, co umożliwi mu swobodne monitorowanie asortymentu i poziomu cen rynkowych. W efekcie franczyzobiorca będzie miał zapewniony zysk, z kolei jego klienci różnorodne i korzystne cenowo artykuły dostępne w ofercie sklepu. Dołączenie do nowo powstających Stokrotek oznacza też dostęp do wspomnianych Magazynów Regionalnych i Centrów Dystrybucji, które zadbają o stałe, szybkie dostawy i świeży towar różnych kategorii.

 

Z nami sięgniesz po więcej

 

Wszystkich klientów biznesowych, których interesują szczegółowe informacje na temat franczyzy, zapraszamy do odwiedzenia innych naszych artykułów. Zachęcamy też to zapoznania się ze wpisami, które dotyczą centrów dystrybucyjnych Stokrotki powstających w coraz to nowych województwach.


Powrót
banner