Strona główna Aktualności Stokrotka ma potencjał być platformą ze...
section divider

Aktualności

Stokrotka ma potencjał być platformą ze sprawdzonym modelem biznesowym.

stokrotka-supermarket.jpg

W czwartym kwartale 2017 roku Stokrotka otworzyła łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku sieć otworzyła łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych.

 

Rok 2018 ma być intensywniejszy pod względem otwarć nowych sklepów. W 2018 r. sieć planuje otworzyć ok. 120 sklepów, nie licząc sklepów w formacie Stokrotka Express. - Otworzyliśmy już 3 sklepy, mamy 61 podpisanych umów do otwarcia oraz 56 umów w trakcie procesowania - powiedział Dariusz Kalinowski.

 

- Aktualnie przygotowujemy się do otwarcia trzeciego centrum dystrybucyjnego, które będzie zlokalizowane na południu Polski. Wzmacniamy również dział rozwoju sklepów własnych i rozpoczęliśmy proces wdrożenia nowych rozwiązań informatycznych, które pomogą w usprawnieniu logistyki i innych procesów - mówił Dariusz Kalinowski.

Dodał, że Stokrotka kontynuuje działania podnoszące produktywność w sklepach. - Jest to kolejny etap wdrażania nowych rozwiązań, ponieważ na rynku handlu detalicznego rosną wynagrodzenia pracowników i dlatego, aby być efektywnym, trzeba stale zwiększać produktywność sklepów - tłumaczył prezes Emperii.

 

- W 2018 roku chcemy mocno postawić na rozwój marek własnych - planujemy zwiększyć ich liczbę z 450 do 660. Ponadto pracujemy nad dalszym uatrakcyjnieniem oferty produktów świeżych i rozwijamy format sklepów Stokrotka Express - mówił Dariusz Kalinowski.

 

Prezes Emperii mówił również, że część nowych sklepów Stokrotki będzie otwierana na gruntach własnych. 

Podkreślił też, że zakaz handlu w niedzielę nie powinien mieć negatywnego wpływu na wyniki finansowe spółki, ponieważ główny obrót jest w Stokrotce wypracowywany od poniedziałku do południa w soboty.

 

Dariusz Kalinowski uważa, że proces koncentracji na rynku handlu detalicznego będzie nadal postępował. - Nowoczesny handel wypiera niezależne sklepy, które nie mają skali zakupowej i marketingowej. Poza tym tylko część sieci handlowych intensywnie się rozwija - mówił.

 

Prezes Emperii odniósł się również do umowy inwestycyjnej z Maxima Grupe. - My jako zarząd uważamy, że Stokrotka może się rozwijać organicznie tak jak do tej pory, ale uważamy też, że znacznie lepiej się rozwinie w większej skali. Wierzę, że Stokrotka ma potencjał i może być taką platformą ze sprawdzonym modelem biznesowym, która będzie zasilona przez bazę kapitałową - tłumaczył.

 

Obecnie UOKiK jest na wstępnym etapie badania rynkowego, w związku z procesem pozyskiwania zgody na przejęcie Emperii Holding przez Maxima Grupe.

 

Przypomnijmy, 24 listopada 2017 r. Maxima Grupe ogłosiła wezwanie do sprzedaży 12.342.027 akcji (100 proc.) Emperii po cenie 100 zł za akcję. 14 grudnia ub. r. rozpoczęto przyjmowanie zapisów, które miało zakończyć się 21 lutego. Maxima poinformowała jednak, że przedłuża zapisy w wezwaniu na Emperię do 16 marca, o czas niezbędny do otrzymania decyzji o udzieleniu zgody od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Źródło:

www.portalspozywczy.pl

 

 


Powrót
banner