Strona główna Aktualności Stokrotka wchłonie Aldika. Fuzja obu sieci potrwa...
section divider

Aktualności

Stokrotka wchłonie Aldika. Fuzja obu sieci potrwa do jesieni.

Nowy właściciel Stokrotki, litewska Maxima Grupe, ma zamiar połączyć sieć supermarketów ze sklepami Aldik. Po integracji, połączona sieć będzie działać pod szyldem Stokrotka. Połączenie powinno zakończyć się jesienią, w jego efekcie sieć Stokrotka na koniec roku będzie liczyć 563 sklepy.

 - Maxima Grupė rozpoczyna proces integracji sieci sklepów Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki. Po połączeniu sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku – informuje Maxima Grupe.

 

Przypomnijmy, że przejęcie przez Maximę spółki Emperia, właściciela Stokrotek, zostało sfinalizowane w kwietniu tego roku. Plan zakłada, że integracja sieci Stokrotki i Aldik zostanie zakończona jesienią.

- Scalenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Grupy Maxima i wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku, łącząc doświadczenie i wiedzę obu firm, umożliwiając synergie i wykorzystanie ekonomii skali - powiedział Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

 

Według niego fuzja odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów. Sieć sklepów Stokrotka ma około 20 procent polskiego rynku dla sklepów blisko-domowych.

Na koniec 2017 r. sieć sklepów Stokrotka miała 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro. Na koniec czerwca sieć liczyła 450 sklepów. W 2017 roku obroty Aldik w ujęciu rocznym wzrosły o 9 proc. i osiągnęły 52 mln euro, sieć handlowa posiadała 30 sklepów i zatrudniała ponad 700 pracowników.

 

Źródło:

www.dlahandlu.pl

franczyza-stokrotka-wchlodznie-aldika-dzieki-m.jpg

Powrót
banner