Sieć Stokrotka w marcu powiększyła się o 5 nowych sklepów. Rośnie powierzchnia sprzedaży i wyniki. Klienci wydali blisko 680 mln zł.
Grupa Emperia, do której należy popularna sieć sklepów, opublikowała najnowsze statystyki sprzedaży. Okazuje się, że tylko w marcu Stokrotka znalazła nabywców na towar za 259 mln zł. To oznacza przyrost o 21,6 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Tym samym poprawiła kwartalny wynik. Przychody ze sprzedaży za okres styczeń-marzec wyniosły 678 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 15,6 proc.
Oczywiście wpływ na poprawę statystyk ma fakt otwarcia nowych sklepów. Tylko w marcu otwarto ich 5. W tym były 3 markety Stokrotka i 2 sklepy franczyzowe. W konsekwencji powierzchnia handlowa sieci powiększyła się o 1,4 tys. metrów kwadratowych.
Gdyby wziąć pod uwagę tylko taką samą liczbę sklepów teraz i rok wcześniej również okaże się, że Emperia jest do przodu. Sprzedaż LFL (tzw. sprzedaż porównywalna) wzrosła w Stokrotce w marcu o 14,5 proc., a w całym pierwszym kwartale o 8 proc.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec marca wyniosła 440. Cała sieć dysponowała więc powierzchnią handlową rzędu 189,2 tys. metrów kwadratowych.
Źródło:
www.money.pl