Strona główna Współpraca FAQ - najczęściej zadawane pytania
section divider

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Faq

1. Dlaczego Stokrotka? 

Jesteśmy ogólnopolską siecią sklepów spożywczych, która niezmiennie, od 1994 roku wciąż się rozwija. Zapewniamy nie tylko wysokiej jakości produkty najlepszych marek polskich i zagranicznych. Z powodzeniem rozwijamy także szeroką gamę produktów marki własnej. Od kilku lat proponujemy również współpracę na zasadach franczyzy, która nakierowana jest na przynoszenie jak największej korzyści naszym partnerom biznesowym. Możliwość przyłączenia się do dużej, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki pozwala na łatwe rozpoczęcie własnego biznesu. Kluczowe w cały procesie, jest możliwość skorzystania z wieloletniego doświadczenia Stokrotki, sprawdzonych rozwiązań i fachowego doradztwa na każdym etapie współpracy. Na dzień 01.03.2022 posiadamy ponad 800 sklepów.

 

2. Co wyróżnia Stokrotkę od innych sieci franczyzowych?

Współpraca z naszą marką opiera się na możliwości prowadzenia sklepu w dwóch formatach: Market lub Supermarket na powierzchni sklepu od 200 do 800 m2. Wybór zależy wyłącznie od Państwa! Z naszej strony gwarantujemy kompleksową pomoc, a w niej: dofinansowanie na start, dedykowana pomoc doradcy klienta przez cały okres współpracy, profesjonalne działania marketingowe, narzędzia IT, szkolenia oraz niezawodny system logistyczny, dzięki któremu możliwe jest zamawianie towaru wyłącznie w jednym miejscu, a dostawy są realizowane codziennie do każdego ze współpracujących z nami sklepów. Gwarantujemy możliwość rozwoju własnego biznesu pod skrzydłami rozpoznawalnej i doświadczonej marki.

 

3. Jakie warunki trzeba spełnić, aby otworzyć własny sklep pod szyldem Stokrotki?

Aby z nami współpracować wystarczy spełnić 3 podstawowe kryteria, którymi są:

  • Po pierwsze: mieć głowę otwartą na nowoczesne rozwiązania i pomysły - w reszcie pomogą nasi specjaliści.
  • Po drugie: mieć zapewnioną stabilną sytuację finansową.
  • Po trzecie: dysponować lokalem o powierzchni 200 m2 (z prawem własności lub prawem najmu).

4. Na jaki okres podpisywana jest umowa ze Stokrotką?

Współpraca z nami nie jest ograniczona czasowo.

 

5. Jakie koszty będę podnosił jako franczyzobiorca?

Jedynymi kosztami, z jakimi musi liczyć się firma z nami współpracująca jest comiesięczna opłata franczyzowa w wysokości 0,5% od obrotu.

 

6. Jakie wymagania trzeba spełniać w trakcie współpracy?

Każdy franczyzobiorca jest zobowiązany do stosowania standardów sieci. Dotyczą one zarówno kwestii wizualizacyjnych, marketingowych, promocyjnych, jak i operacyjnych. Warto je spełniać, ponieważ od utrzymywania ich uzależnione są późniejsze wypłaty rabatów posprzedażowych.

 

7. Czy podpisując umowę konieczne będzie zamawianie wszystkiego ze Stokrotki?

Współpracując z nami nie ma konieczności zamawiania towaru w centrach dystrybucyjnych sieci Stokrotka. Warto jednak pamiętać, że większy poziom zakupów w Stokrotce może pozwolić na uzyskanie dodatkowych rabatów. Nasz system logistyczny jest opracowany w taki sposób, aby zapewnić codzienne dostawy do każdego z naszych sklepów, dlatego korzystanie z niego przynosi wymierne korzyści zarówno Państwa firmie, jak i klientom, którzy na półkach zawsze zobaczą ulubione produkty.

 

8. Czy Stokrotka inwestuje w sklepy już otwarte?

Tak, pomagamy w remodelingu sklepu od A do Z – wyceniamy koszt zmiany, pomagamy w zakupie i montażu wyposażenia. Zapewniamy także pomoc grupy otwarciowej, która dokona niezbędnych zmian w sklepie oraz przygotuje sklep do otwarcia pod szyldem Stokrotki.

 

9. Czy Stokrotka pomaga w inwestycji na start?

Tak, dla każdego sklepu liczony jest indywidualnie – w zależności od potrzeb, wielkości sklepu i potencjału. Po więcej szczegółów zapraszamy tutaj.

 

10. Co oferuje Stokrotka swoim Franczyzobiorcom?

Proponujemy kompleksową pomoc już od samego początku współpracy, jak i na każdym jej etapie. Zapewniamy dedykowanego opiekuna, który udzieli odpowiedzi na każde pytanie czy pomoc w zagospodarowaniu i zaaranżowaniu sklepu. Prawdziwą siłą sieci jest także rozbudowany marketing składający się, przede wszystkim z reklam w telewizji i radiu, drukowanych gazetek oraz katalogów marketingowych, a także mniejszych wydawnictw. Stokrotka jest widoczna na rynku także dzięki ponad tysiącom bilbordów, które wyklejamy co tydzień. Umacniamy swoją pozycję na rynku dzięki aplikacji mobilnej, która jest bardzo popularna i wysoko oceniana przez naszych klientów, a szeroka gama ofert promocyjnych, zniżek, kuponów, czy możliwość przeglądania aktualnej gazetki zadowoli nawet najbardziej wymagającego klienta. Stokrotka prowadzi także systematycznie wiele akcji lojalnościowych, w których klienci mogą odbierać nagrody wysokiej jakości za symbolicznego, jednego grosza. Do całego pakietu korzyści należy również dodać codzienne dostawy świeżych produktów oraz sprawdzone standardy operacyjne, które pozwalają na minimalizowanie kosztów prowadzenia działalności.